Ben jij zichtbaar voor je doelgroep?

Vindbaarheid

Waar blijven die klanten?

Zichtbaarheid

Als ondernemer moet je zichtbaar zijn voor je doelgroep. Ben je onzichtbaar, dan loop je potentiële klanten mis.
Maar hoe doe je dat? Zichtbaar worden? Hang je een sandwichbord om je nek en ga je de straat op? Stuur je, net als je concurrenten, een nieuwsbrief naar je complete adressenbestand? Of loop je zoveel mogelijk netwerkbijeenkomsten af om jezelf te laten zien? Het kan eenvoudiger: online video. Video is de beste manier om jouw doelgroep te bereiken en dat kan op verschillende manieren.

Een bedrijfsfilm

In een bedrijfsfilm kun je natuurlijk vertellen wat je doet en hoe goed je dat doet, maar belangrijker is: je kunt laten zien wie je bent en vertellen waarom je doet wat je doet. Op die manier ziet de potentiële klant meteen met wie hij te maken heeft en leert je kennen voordat hij jou echt ontmoet heeft. Dat is een groot voordeel als het gaat om het gunnen van een opdracht.

Video op sociale media

Facebook zet steeds zwaarder in op video. Niet zo vreemd want video is er mateloos populair. Dagelijks worden 8 miljard video’s bekeken en een Facebook-post met video wordt ruim drie keer vaker gedeeld dan een ‘gewone’ post. En anders dan veel mensen denken kan een langere video vaker getoond worden in de timeline van jouw vrienden en volgers. Maar let op: dat heeft met kwaliteit te maken. Wanneer een video door veel mensen na een paar seconden weg geklikt wordt, zal deze automatisch minder vaak getoond worden.

Adverteren met video

Wist je dat videocontent de snelst groeiende advertentievorm is en dé mainstream marketingtool van 2018 wordt? Maar er is wel een verschuiving gaande: de nadruk hoeft niet meer op het product of de dienst te liggen, maar meer op de content en de boodschap in de video. De juiste boodschap zal leiden tot betrokkenheid en een betere relatie met jouw doelgroep.

 

Wil je meer weten over video en wat het  voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op.