7 Tips voor meer views voor jouw bedrijfsfilm

Meer views voor je bedrijfsfilm

Heb je miljoenen kijkers nodig voor je bedrijfsfilm als je een specifieke doelgroep hebt?

 

De voordelen van een bedrijfsfilm, daar schreef ik eerder al een blog over. Maar als je die bedrijfsfilm eenmaal hebt laten maken wil je natuurlijk ook dat deze goed bekeken wordt. Alleen op je website plaatsen is niet voldoende. 7 tips voor meer views voor jouw bedrijfsfilm:

 

1 Geef de film een prominente plek op de website

Sommige ondernemers plaatsen hun film op een subpagina van pagina 6 van de website. Hun potentiële klanten hebben bijna een navigatie systeem nodig om de film te bereiken. Dat is zonde van de investering en het werk dat in de productie is gestoken. Plaats de film bij voorkeur op de homepage, boven ‘de vouw’, dat leidt tot meer kijkers.

2 Plaats de video groot op de website

Regelmatig zie ik bedrijfsfilms op een website staan met het formaat van een postzegel. Dat maakt de kans kleiner dat mensen de film gaan bekijken en áls ze de film bekijken, vergroten ze het beeld niet, maar kijken ze vaak op dat kleine formaat. Dan komt de film niet goed tot zijn recht en bereik je je doelgroep niet. Het formaat van de video’s op deze website nodigt uit om te kijken.

3 Leid de video in met een begeleidende tekst

De bezoeker moet een reden hebben om op ‘play’ te klikken. Zonder uitleg weet hij niet wat hij van de film kan verwachten. Wanneer je een inleiding schrijft, kan hij bepalen of het de moeite waard is om te kijken. En het is nog goed voor de vindbaarheid van de website ook (SEO)

4 Verspreid de film via Social Media

Het lijkt een inkoppertje, maar veel ondernemers laten het na. Social Media als LinkedIn, Facebook en Twitter zijn geweldige middelen om jouw film onder de aandacht te brengen. Schroom niet om meteen na oplevering de film op alle platformen te delen. Jouw volgers zullen dat waarderen en delen, wat weer meer views oplevert.

5 Verspreid de film via e-mail

Stuur je relaties een e-mail met een link naar de film en vraag hen de film te delen via hun Social Media-kanalen en zet een link naar de film in je e-mail handtekening.

6 Websites, platforms, blogs

Zoek websites, platforms en blogs die veel bezocht worden door jouw doelgroep en bied aan jouw film daar gratis te publiceren. Zij zijn vaak blij met nieuwe content en jij kunt jezelf of je bedrijf profileren.

7 Vindbaarheid van je website

Het is natuurlijk een beetje ‘De kip en het ei-verhaal’. Een bedrijfsfilm helpt bij het vergroten van de zoekresultaten en een goed vindbare website bij het verhogen van het aantal views van jouw film. Kortom: beiden zijn erg belangrijk. Zorg voor goede SEO-vriendelijke teksten en schroom niet om daar deskundige hulp voor in te schakelen.

Hulp nodig?

Mocht je hulp nodig hebben bij het promoten van jouw bedrijfsfilm of met jouw bedrijf in het algemeen, neem dan contact met me op. Ik werk nauw samen met specialisten op het gebied van marketing, Social Media en SEO, die jou graag verder helpen.

Tenslotte

Staar je niet blind op het aantal views, maar richt je vooral op het doel om met je bedrijfsfilm jouw doelgroep te bereiken. Je kunt wel een hele mooie, leuke of grappige film hebben die door miljoenen mensen bekeken wordt, maar als niemand van die mensen jouw product of dienst afneemt, schiet je er nog niets mee op. Dus liever 100 relevante bezoekers dan een miljoen willekeurige kijkers.

 

Hulp nodig? Klik hier voor de hulplijn